verslag eerste week - Reisverslag uit Wesel, Duitsland van Janvanderhoorn - WaarBenJij.nu verslag eerste week - Reisverslag uit Wesel, Duitsland van Janvanderhoorn - WaarBenJij.nu

verslag eerste week

20 Mei 2016 | Duitsland, Wesel

Hier verslag van onze eerste week. Het is een geweldige reis. Met vele hoogte punten. geweldige natuur, veel bomen staan nu in bloei. We zijn gestart langs de oude Rijn, daarna naar de Rijn, de Lippe, de Diemel, Weser en nu zijn we aan de Werra. Veel mooie stadtjes gezien, met als hoogte punten Rees waar levensgroote beelden staan van mensen uit de jaren 50, ook Lippstadt met zijn burcht en geweldig park is het bezoeken waard, Paderborn met de kleinste rivier van Duitsland wat gevoed wordt door 200 bronnen, Hann. Munden het juweeltje in het weserbergland, waar de rivieren Funda, weser en de Werra bij elkaar komen. We zijn langs de Werra naar Eschwege gereden waar we onze slaapplaats hebben gevonden. De stadtjes langs de route hebben allemaal vakwerkhuizen de een nog mooie er dan de ander. Ook zijn we de grens gepasseerd met het voormalige Oost Duitsland. De kou is gelukkig verdwenen het is nu 16 graden prima fiets weer. Hebben nu 644 km gereden en zijn nu op de helft van de reis naar Praag.

• 21 Mei 2016 - 13:26

Ria Van Oeveren:

Jé, Anneke en Jan, wat een uitdaging weer om aan zo'n reis te beginnen en dan met die kou. Ik neem echt mijn petje af. En duim voor jullie dat je nu toch wat meer de warmte krijgt. Bloedheet hoeft het natuurlijk niet te zijn, maar een beetje lekker fietsweer is toch beter en jullie van harte gegund. Ook duim ik dat er sneller een leuk pension of hotelletje te vinden zal zijn. Maar weet wat jullie wacht: een werkelijk schitterende stad Praag waar je je ogen uitkijkt aan mooie historische gebouwen en bohemiaanse sfeer.

Groetjes en nog veel plezier

ria

• 22 Mei 2016 - 13:46

Sietske:

Hoi Anneke en Jan, eindelijk haak ik ook even aan.
    Wat heerlijk om te lezen, dat het inmiddels echt genieten is met het betere weer en de verrassend afwisselende omgeving. Ik krijg er zo zin in om mee te fietsen. Het is jullie heel snel gelukt om vele kilometers te maken. Maar het gaat toch om de ervaring. Als doorgewinterde fietsers, kennen jullie ook de minder leuke kanten van een tocht, maar de pieken maken altijd alles goed. Je voelt dat je leeft. Ik wens jullie heel veel mooie pieken op jullie fietstocht.

Groetjes van Sietske (en Jan)

• 23 Mei 2016 - 14:01

Lida Van Tol:

Hoi Anneke en Jan
    Wat fijn dat het zo goed gaat zeker omdat je zat te k wakkelen met je rug.
    Hoe is het weer nu hier pet veel regen en koud.
    Nog hee l vee l fietsplezieŕ en voorzichtig
    Liefs van je zus

• 23 Mei 2016 - 19:29

Mariëtte Wallinga:

Hoi Anneke en Jan,
    Zo te lezen hadden jullie een koude start in de loop van de week verwachten ze vrolijker weer (dit is niet zo leuk)
    Nederland is nu ook 20 tinten grijs, bakken regen en het lijkt net of het licht uit is behalve sommige straatlantaarn die vrolijk staan te stralen.
    Anneke gaat het een beetje met je rug?
    De route lijkt mij erg mooi met al die liefelijke dorpjes
    Jullie fietsen aardig door, niet te snel anders zijn je dit weekend al in Praag
    Mooie reis en geniet van deze bijzondere stad.
    Groetjes, Bauke en Mariëtte.

• 23 Mei 2016 - 21:29

Els En Paul:

Hallo Anneke en Jan,
    Eindelijk jullie site gevonden, wat een reis, jammer van de kou.
    Er zit een behoorlijke snelheid in "over een week zijn jullie weer thuis"
    Hier blijft het ook maar regenen en koud.
    Heel veel plezier en geniet van al die mooie indrukken.
    Doe voorzichtig.
    Groetjes Paul en Els

• 24 Mei 2016 - 13:59

Cor:

Prachtige filmpjes op YouTube gezien in
    Neuenmarkt-Wirs, mooie draaischijf,
    mischien dat ze hem voor je laten draaien
    als je ze verteld dat je op de fiets hiernaar
    toegekomen bent!
    Veel plezier nog, vooral morgen.
    Groet, Cor.

• 27 Mei 2016 - 20:26

Dolf En Marline:

Hallo Europafietsers,
    Na het rondje Nederland met onze Franse vrienden en Limburgs mooiste een reactie van ons.
    Mooie tocht voor ons bekend.
    Fijn dat alles goed gaat en geniet ervan,
    gr.Dolf en Marline

• 27 Mei 2016 - 22:05

Joop:

Hallo mensen, misschien een beetje uit het oog maar zeer zeker niet uit het hart. Het zit blijkbaar in het bloed om mensen, de achterblijvers te laten verbazen over wat jullie nu weer aan het doen zijn. Potdomme, wat een trip weer. Wij, als toeschouwers nog net bekomen van de eerdere trip van Marijke met haar broers, of jullie prachtige bedevaart trip van alweer een paar jaar terug. Goh, wat 'vreten' die Les Amis leden toch allemaal uit. Helaas ook minder leuke dingen natuurlijk want Carel was onlangs daarin een voltreffer denk ik. Maar goed, wij steken zo nu en dan een kaarsje aan en slaan een kruis, hangen knoflook boven de deurpost om erger te voorkomen. Gelukkig is er een stel wat met een bloemetje en extra aandacht toch het leed wat verzacht. Deze week fikken we hier ook een doosje kaarsen of om lekke banden, honger, dorst en zadelpijn uit te bannen om zo tot een hele mooie fietstrip te komen. Dat gaat lukken, jullie kennende, dat weet ik zeker. Houd je taai en we zien elkaar vast. Lieve groeten van Annet en Joop