vervolg - Reisverslag uit Mariánské Radčice, Tsjechische Republiek van Janvanderhoorn - WaarBenJij.nu vervolg - Reisverslag uit Mariánské Radčice, Tsjechische Republiek van Janvanderhoorn - WaarBenJij.nu

27 Mei 2016 | Tsjechische Republiek, Mariánské Radčice

Vandaag zijn we Tjechië, we zijn aan onze laatste etappe begonnen. De route is verre van vlak. Cheb is de eerste grote stad die we bezoeken. Het stadshart is nog geheel in takt heeft alle schermutselingen doorstaan, de oorlog en het ijzeren gordijn. Deze stad heeft zijn welvaart aan de duitser te danken. Vele duitser doen hier inkopen ,Tjechië is zeer voordelig. Na Cheb zijn we over stille wegen en door het bos verder gegaan, dit gedeelte is erg arm veel verlaten boerderijen, zelf een dorp was helemaal verlaten. De wegen zijn over het algemeen niet best wat het klimmen en dalen niet makkelijk maakt, maar het gaat nog steeds goed. We zijn nu in het Marianske Lazne een wereldberoemd kuuroord. Beroemde kuurgasten waren Goethe, Wagner en Chopin en (wij natuurlijk)

• 28 Mei 2016 - 09:13

Ria:

Het schiet dus nu goed op, maar vermoedelijk toch wel erg zwaar door de slechte wegen. Succes er mee. Groeten van Ria

• 29 Mei 2016 - 18:49

Regina:

Jullie doen het wel steengoed! Petje af. Wij doen het lopend op Sicilie, maar dat is vast makkelijker!
    Hou vol en geniet.
    Liefs
    regina en Bert

• 30 Mei 2016 - 08:43

Marijke:

Zoooo, wat gaan jullie goed zeg! Laat de wegen iets beter worden en hopelijk blijft het slechte weer (nu in Zuid Duitsland) jullie bespaard. Geniet nog even van de laatste dagen en maak er een onvergetelijke tocht van. Liefs Marijke

• 30 Mei 2016 - 09:44

Thea V.d. Berge:

nog geen lekke band gehad? praag komt nu in zicht zo te zien. zet 'm op! doei thea.