eindelijk internet verslag tweede week - Reisverslag uit Mariánské Radčice, Tsjechische Republiek van Janvanderhoorn - WaarBenJij.nu eindelijk internet verslag tweede week - Reisverslag uit Mariánské Radčice, Tsjechische Republiek van Janvanderhoorn - WaarBenJij.nu

eindelijk internet verslag tweede week

Blijf op de hoogte en volg

27 Mei 2016 | Tsjechische Republiek, Mariánské Radčice

Zaterdag zijn we naar Gerstungen gereden, waar we overnacht hebben in een jeugdherberg. Aan het ontbijt ontmoeten we een groep duitse fietsers, die een tocht aan het maken waren langs de Werra. Het blijft nog steeds een mooie route. Zondag een hele mooie dag met 27gr.we hebben overnacht in Wasungen onder weg zagen hoge witte kalimijnen. In Wasungen is ook een prachtig vrouwenklooster wat nu gebruikt wordt als gezondheidcentrum. Je kan merken dat je in oostduitsland ben, veel vervallen huizen (misschien iets voor ik vertrek) een voordeel je kan goed eten voor weinig geld. Maandag overnacht Bad Rodach. Er was regen voorspeld gelukkig niet gekomen. We gaan de Werra bijna verlaten en we zijn aan een pittige stuk van de route, veel klimmen, vooral in het bos wat extra zwaar is. Dinsdag overnacht in Mainleus we zijn nu van Werra naar de Main gegaan. Om is ons hotel te komen moesten we een klim maken van 500 meter van15 procent hier hebben we voor het eerst moeten lopen te zwaar, maar woensdag mogen we dalen toppie. We zijn verder gegaan naar Kulmbach een mooie historisch stadje met een prachtige burcht anno 1135. Deze burcht hebben we niet bezocht de klim was te stijl en het treintje reed nog niet. We hebben de Main weer verlaten en zijn aan het begin van het Fichtelgebergte. In Neuenmarkt een museum bezocht met oude stoomlocomotieven van de duitse spoorwegen, foto gemaakt voor onze vriend Cor. Ook hebben we onze eerste lange klim gemaakt van 13 km 5% naar Bischofsgrün




  • 28 Mei 2016 - 09:02

    Frank:

    Hoi Jan en Anneke, jullie zijn echt stoer bezig 13 km. lang alleen maar klimmen. Je zal je benen wel flink gevoeld hebben. Onderweg interessante bezienswaardigheden bezocht...echt geweldig. Wanneer denken jullie het eindpunt (Praag..?) bereikt te hebben?
    Veel plezier en stekte, Frank.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Mariánské Radčice

Actief sinds 13 Mei 2016
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 10917

Voorgaande reizen:

13 Mei 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

13 Mei 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

13 Mei 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

13 Mei 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

13 Mei 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

13 Mei 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

13 Mei 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

13 Mei 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

14 Mei 2016 - 11 Juni 2016

fietsen naar Praag

Landen bezocht: